Hva skal vi med Gud

Av en eller annen grunn har forfatteren for vane å havne midt i dramatiske omstendigheter på sine mange reiser rundt omkring i verden. På hvert sted møter han mennesker og situasjoner som krever at han tenker gjennom troen på nytt for å se hva den faktisk betyr og om den virkelig gjør en forskjell for mennesker i forskjellige livssituasjoner.

I sin nye bok forteller han om reisene og lar oss få høre de talene han holdt på hvert sted. Vi møter en forfatter som våger å stille ærlige og nærgående spørsmål, men som nettopp derfor makter både å formulere og by på en troverdig tro.

"Jeg holder Philip Yancey for å være den beste kristne forfatter i vår tid." Billy Graham 

Boken er utgitt av Luther Forlag

TILBUDSBOK
Ordinær pris kr 299,-

Nådens gåte

Å vise Guds nåde er kirkens særlige kall. Bare nåden kan bryte den onde sirkelen og gi håp og forandring til en forvridd verden. Men hvis nåde er Guds måte å elske det som ikke er elskverdig, hvordan arter den seg i praksis? Er nåde det første mennesker forbinder med kirken og de kristne? Er talen om nåde troverdig?

Forfatteren sier selv at denne boken er den mest personlige han har skrevet. Han uttrykker seg fritt, åpent og selvkritisk. Og fremfor alt nærgående. Han påstår at sann nåde alltid vil innebære en skandale som utfordre våre konvensjoner og krever mot og vilje til å se menneskene omkring oss med barmhjertige øyne.

Den engelske tittelen "What's so Amazing about Grace?" spiller på den kjente sangen Amazing Grace. Vi har valgt å kalle boken Nådens gåte. For nåden bærer alltid på en hemmelighet. Og når et menneske møter nåde, er det alltid noe forunderlig og overraskende.Philip Yancey har også skrevet Den Jesus ikke kjente.

Boken utgis av Luther.

Et falmet budskap

Yancey tar et ærlig blikk på kristnes til tider rettmessige frynsete rykte, og går i dialog med menneskers erfaringer. Boken er full av viktig visdom for hvordan vi best kan gjenopprette tillit og på ny trenge gjennom med det mektige budskapet om nåde til en hungrende verden som ikke lenger vil høre.

«Jeg holder Philip Yancey for å være den beste kristne forfatter i vår tid.» - evangelist Billy Graham

Boken utgis av Luther

Les utdrag av boka her